Riskas Snickeri förnyar sin grafiska identiet & hemsida
En förnyelse hade legat under ytan och bubblat redan ett bra tag före vi beslöt oss för att det var dags att gå vidare med saken. Hösten 2020 kände vi att tiden för förändring var inne. Det var nu det var dags för oss att investera i snickeriets framtid och satsa framåt. Vi tog hjälp av en lokal marknadsföringsbyrå som hjälpte oss att förtydliga och förverkliga vår vision. Resultatet blev en grafisk identitet och en hemsida som verkligen återspeglar allt vi värnar om och står för: våra värderingar, vår höga kvalitetsstandard, våra framtidsvisioner och snickeriets historia.
Process
Under den kreativa processens gång fick vi ta del av en brandworkshop, intervjuer, fotograferingar och ett par planeringsmöten. Att få ta del av den kreativa processen och samarbeta med en kunnig marknadsföringsbyrå var mycket intressant och givande. Under brandworkshopen, som lade grunden för hemsidan och den grafiska identiteten, behandlades bland annat våra värderingar, vision, mission, utveckling och våra målgrupper.
Det är med stolthet vi visar upp vår nya hemsida, hoppas att ni trivs här lika bra som vi!

Vår nya logo
Läs även

Thomas Kulla – delägare i Riskas Snickeri sedan 2018
Thomas Kullas företag LTK Products jobbade tillsammans med Riskas Snickeri år 2013 då Riskas tillverkade inredningarna till en OQS-katamaran och LTK Products stod för monteringen. Fem år senare blev Thomas Kulla delägare i Riskas Snickeri. Hur kom det sig?

Riskas Snickeri blickar framåt
Genom att erbjuda helhetslösningar, utveckla produktionen, skapa nya innovativa produkter och rikta sig till nya målgrupper ser Riskas förväntansfullt på framtiden.